Your Name
Your E-mail Address
Your Message
online appointment

Ergenlikten yetişkinliğe uzanan süreçte görülen derin ve iltihaplı akne problemleri, ciltte kalıcı izler bırakabilmektedir. Bunun yanında bazı çevresel faktörler, yaralanma ve yanıklar sonucu da ciltte izler oluşabilmektedir.

Yüzeysel yaralanmalarda cilt kendini tamamen yenileyebilirken, dermisi etkileyen yaralanmalarda skar oluşumu gözlenir. Bu tip yaralarda iz kalma ihtimali daha yüksektir. Akne yaraları ve diğer faktörlerden kaynaklanan kalıcı izleri hafifletmek veya tamamen ortadan kaldırmak mümkündür. Hafif akne izi tedavisinde medikal ilaçlar veya bazı cilt bakım ürünleri etkili olabilirken, bazı durumlarda cerrahi müdahaleye veya cilt yüzeyinin soyulması gibi yöntemlere de başvurulabilir.

Akne İzi Nasıl Oluşur?

Ciltteki gözeneklerin yağ ve hücrelerle tıkanması sonucu akne oluşur. Bölgedeki bakterilerin etkisiyle akne iltihaplı hale gelir. Bu durum neticesinde oluşan kızarıklık ve şişlikler, cildi esnetir ve folikül duvarlarında yırtılmaya neden olur. Bu yırtılma büyük olduğu takdirde alt deri (dermis) zarar görebilir ve sivilce iz bırakabilir.

Akne İzleri Nasıl Tedavi Edilir?

Akne izinin tedavisinde birçok farklı yöntem kullanılır. Sizin için en uygun akne izi tedavisi yöntemi için uzman bir hekime danışabilirsiniz.

Güneş koruyucu krem ile birlikte doktorunuzun önereceği cilt bakım ürünlerinin kullanımı.

Uzman bir hekim tarafından uygulanabilecek kolajen veya yağ enjeksiyonu yöntemi ile sivilce sonrası ciltte oluşan çukur görünümünün daha az belirgin hale getirilmesi.

Akne izlerinin yok edilmesi ve cilt görünümünü iyileştirmede en etkili yöntemlerden biri olan lazer ile cilt yenileme uygulamaları.

Radyofrekans veya IPL gibi cihazlar kullanılarak yara izlerinin daha az belirgin hale getirilmesi.

Cildin üst tabakasının soyularak akne ve yara izlerinin azaltılmasını sağlayan kimyasal peeling yöntemi.

Punch eksizyonu denilen küçük bir cerrahi müdahale ile doktorunuz yara izlerini keserek ve dikiş veya greft uygulayarak izleri yok edebilir.

Dermapen ve dermaroller yöntemleri ile iğneleme tekniği.

Dermapen

Dermapen, işlemin yapıldığı bölgede cildin yenilenmesini sağlayan bir işlemdir. Ucunda çok sayıda ince iğne bulunan, kalem şeklinde bir cihaz ile uygulanır. Cilde uygulanan serumlar sonrası dermapen cihazı uygulama bölgesi üzerinde gezdirilir ve bölgede gözle görülmeyen delikler oluşması sağlanır. İşlem bölgesinin kanaması sonucu cildin onarım mekanizmasının devreye girmesi teşvik edilir. Böylece leke oluşumu ortadan kaldırılır.

Dermaroller

Dermaroller, yüzlerce mikro iğneden oluşan bir cihazdır. Cerrahi müdahale olmadan en iyi sonuçları veren tedavi yöntemlerinden biridir. Hızlı sonuçlar vermesi nedeniyle yaygın olarak tercih edilir. Cilt sağlığı uygulamalarının yanı sıra saç dökülmesi tedavisi ve yaşlanma karşıtı uygulamalarda da başarılı sonuçlar veren mikro iğneleme yöntemidir.

Yüzeysel ve Damarsal Lezyonların Tedavisi

İnsan vücudunda birtakım hastalıklar sonucu oluşan doku ve organ değişimlerine lezyon adı verilir. Lezyonlar, bazen gözle görülür şekilde kendini belli ederken, bazen yapılan test ve tetkikler sonucu ortaya çıkarılır. Yıpranma, yırtılma, doku bozuklukları gibi türleri olduğu kimi kimi zaman tümör veya apse şeklinde de oluşabilmektedir. Yaygın olarak karşılaşılan lezyon türlerinden biri de damarlarda çatlama ve cilt yüzeyinde mor ve kırmızı tonlarında yollar oluşması ile görülen varislerdir. Genişleyerek belirgin hale gelen damarlar, cilt yüzeyinde kırmızı ve mor tonlarında hatlar oluşturur. Bazı durumlarda varis görünümü, kişi için rahatsızlık verici sonuçlar doğurabilir. Estetik açıdan sorun oluşturan varisler, bazı durumlarda ağrıya da sebebiyet verebilmektedir.

Günümüzde varis gibi damarsal lezyonların tedavisi için bilinen ve uygulanan en etkili yöntem lazer tedavileridir. Uygulama esnasında lazer ışınları damarlara yöneltilir ve cilde herhangi bir zarar verilmeden damarlar yok edilir.

Our Other Services

View

We are happy to hear what you want to tell us and to offer the treatments you need.
You can request an appointment via our online appointment form.

Book An Appointment Online

Tepebaşı Eskişehir Show on Map