Saç PRP (Platelet Rich Plasma) uygulaması, trombosit adı verilen ve kişinin kendi kanından elde edilen plasmanın saç derisine uygulanmasıdır. Trombosit, onarıcı hücre bakımından zengindir ve saç dökülmesi tedavisinde etkilidir. PRP üzerine yapılan bilimsel araştırmalar, trombosit açısından zengin plasmanın doğal saç büyümesini tetiklediğini ve saç folikülüne kan akışını teşvik ederek, saç tellerini kalınlaştırdığını ortaya koymuştur. Yıpranmış, dökülen, zayıflayan ve parlaklığını yitiren saçların tedavisinde ve kellik oluşumunun önlenmesinde başvurulan etkili bir tedavidir.

PRP Saç Tedavisi Nasıl Yapılır?

Saç PRP (trombosit açısından zengin plasma) tedavisi, üç aşamalı bir tedavidir. İlk aşamada hastadan kan alınır. İkinci aşamada alınan kan santrifüj edilerek tedavide kullanılacak olan trombosit en zengin plazma yani PRP elde edilir. Üçüncü aşamada ise elde edilen PRP, saç derisine enjekte edilir.

Bölgesel saç dökülmesi hem erkek hem kadınlarda yaygın görülen bir problemdir. PRP uygulaması hem erkek hem kadınlar için uygun bir tedavidir. Bunun yanında PRP tekniği ile yaygın bir problem olan erkek tipi kelliğin önlenmesi veya geciktirilmesi de mümkündür. PRP tedavisi saç dökülmesini minimum düzeye indirmeyi ve saç tellerini güçlendirmeyi amaçlar. Tek başına uygulanabildiği gibi diğer tedavilerle kombine de edilebilir. Saç ekimi tedavilerini desteklemek için de uygundur. Trombosit en zengin plazma, doku rejenerasyonunda ve iyileşmesinde çok etkili bir yapıdır. PRP uygulanacak saç derisine topikal anestezik krem uygulandıktan sonra hastanın kanından elde edilen trombosit bakımından zengin serum, saç dökülmesi şikayetinin bulunduğu bölgelere enjekte edilir. Uygulama ile saç derisinin beslenmesi ve saç dökülmesinin normal bir düzeye indirilmesi amaçlanır. PRP tedavisi sonrası daha iyi beslenen saçlar, kısa bir sürede sağlıklı, gür ve hacimli bir görünüme kavuşur. Saç egzaması, yağlanma ve kepek sorunu yaşayan kişiler de PRP uygulamasından faydalanabilir.

PRP Tedavisinin Faydaları

PRP, kandaki trombosit sayısının yaklaşık olarak 3-5 katını içeren, konsantre bir kan plazmasıdır ve saç büyümesini destekleyen çok sayıda faktörü içeren bir uygulamadır. Bu büyüme faktörleri, zayıflamış olan kıl foliküllerini besleyip uyararak kolajen üretimini teşvik eder. Bu sayede saç telleri kalınlaşır ve saçlar hacim kazanır.

PRP tedavisi için kişiden kan örneği alınır ve trombositlerin kandan ayrılabilmesi için özel bir cihazda işlenir. Kandan ayrıştırılan trombosit, enjeksiyon yöntemi ile saç derisine uygulanarak, saç dökülmesi problemlerinin önüne geçilir. PRP saç tedavisi, incelen, hacmini ve parlaklığını yitiren, yoğun oranda dökülen ve hafif dökülme görülen saç tipleri için uygundur.

PRP tedavisinde saç dökülmesinin kontrol altına alınabilmesi için 10 ila 15 günde bir uygulama yapılması önerilir. Düzenli yapılan uygulamalarla yaklaşık üç dört aylık bir süre içerisinde saçlar gözle görülür bir şekilde güçlenir ve dökülme oranı normal düzeye geriler. Saçlar gözle görülür bir şekilde güçlenir ve dökülme oranı günlük 100-150 saç teli olarak normal kabul edilen rutinde, minimum düzeyde gerçekleşir. Bu normal kabul edilen miktarlar dışında, duş alırken yoğun saç dökülmesi ile karşılaşılıyor veya yastıkta saç tellerinin biriktiği gözlemleniyorsa, PRP tedavisi bir çözüm olarak değerlendirilebilir.

Saç Ekimi ve PRP Saç Tedavisi

PRP yöntemi tek başına saç dökülmesi ve diğer problemler için yaygın olarak tercih edildiği gibi saç ekimi uygulamalarını destekleyici bir tedavi olarak da sıklıkla tercih edilir. Saç ekimi ile PRP tedavisini birlikte uygulamak, ekim sürecinde oluşan yaraların iyileşmesini hızlandırır ve yeni saçların büyümesini destekler. Saç ekimi esnasında PRP yaptırarak yeni oluşan saç köklerinin daha sağlıklı bir şekilde ve daha hızlı uzamasını sağlamak, saç ekimi tedavisinin etkilerini arttırmak mümkündür.